Pages

Friday, February 5, 2021

LESS DEPEND ON PEOPLE, LESS DISSAPOINTED


Saya sangat setuju dengan ayat ni
Makin matang usia makin saya faham dan boleh buat dah benda nih

"LESS DEPEND ON PEOPLE"

why?

So that I can reduce the chances to be dissapointed.

Bukanlah kata kita ni nak berharap kat orang je tapi percayala dalam tak sedar banyak yg kita duk berharap kat orang lain setiap hari.

Kemudian, kecewa bila orang tak beri atau buat sepertimana kita harapkan.

Awal-awal fasa saya nak bangkit, saya selalu cakap kat diri, 

"BERHENTI BERHARAP KEPADA MANUSIA"

Saya tulis dan tampal kat dinding personal space saya. Doktrin kat otak dan hati sendiri.

Dan kini, saya ok dah la jugak.

Kurang rasa kecewa.
Kalau sedih pun kejap je.

Pastu ok dah.

Nak makan kek, usahala cari sendiri sapa ada jual. Order, then makan.

Nak selesaikan masalah paip mesin basuh, tak reti, google then buka shopee. Order. Sampai paipnya, buat sendiri. Settle. Boleh basuh baju dengan lebih mudah.

InshaAllah banyak lagi nak baiki diri.
Whatever it is, love self care come first.




0 comments:

Post a Comment

Komen anda..